Til 2024 Menu
Livet I Den Nye Pagt 33
af Rick Joyner

Vi er blevet reduceret til en verden, der nu kun har ét håb, der kan holde os fra det værste tyranni i historien: en vækkelse og en opvågnen, der overgår alle tidligere. Vi har brug for, at Herren bevæger sig, som han ikke har gjort på jorden før, og det er, hvad han planlægger at gøre.

Vi har brug for den største vækkelse, fordi vi er faldet til det ultimative fordærv – "at kalde det onde godt og det gode ondt" og "ære de vanærede og vanære de hæderlige" (se Esajas 5). Mens Esajas' Bog fortsætter, vil dette få Herrens vrede til at brænde, og vor Gud, som er en "fortærende ild," vil brænde over hele jorden og fortære "træ, hø og stub," men rense "guld, sølv og ædelsten."

De bibelske profeter kaldte dette "Herrens store og frygtelige dag." Det vil være fantastisk for dem, der elsker Herren og søger at leve et liv, der behager ham. Det vil være en dag med hidtil uset mørke og frygt for dem, der elsker mørket og tjener det onde.

Som vi ser gentaget med hver ny konge af Israel, hvis kongen søgte Herren og tjente ham, ville folket ligeledes søge Herren og tjene ham. Hvis kongen var ond og ikke gjorde, hvad der var ret i Herrens øjne, ville folket følge efter og gøre det samme. Det er derfor rigtigt, at vi altid vil søge at fremme ledere, der frygter Herren og søger at gøre, hvad der er rigtigt i hans øjne.

Retfærdige og kloge ledere er en velsignelse fra Herren for dem, der søger ham og søger at leve efter hans veje. Onde og lunefulde ledere er en dom fra Gud i Skriften for dem, der søger at gøre ondt eller tolerere det onde i deres land. Så det er altid rigtigt, at vi søger retskafne ledere. Når valget står mellem to tilsyneladende uretfærdige ledere, er støtte til den mindste af to onder at søge mindre ondskab.

Men vi er faldet til et sted, der er hinsides menneskelig afhjælpning. Der er ingen, vi kan sætte i Det Hvide Hus, der kan redde os, selvom de måske kan købe os lidt mere tid. Det er vigtigt at gøre, hvad der er rigtigt for økonomien, men det vil hjælpe os lidt, hvis vi ikke vender tilbage til at gøre, hvad der er rigtigt i Herrens øjne.

Herren søger sand tilbedelse fra hjertet. De stærkeste love kan ikke opnå dette. Vi skal have en sand vækkelse, endnu en stor opvågning større end nogen af de foregående. Kun Gud kan gøre dette. Derfor er han vores eneste håb. Han har altid været vores eneste håb, men fra denne tid vil vi forstå det.

Sådanne bevægelser af Gud kommer kun ved Herrens frygt som deres fundament. Dette er altid bevist af en dyb, inderlig anger. Jo mere overbevisning og dybere omvendelse, jo stærkere vil fundamentet være, og jo længere kan de modstå mørkets angreb i disse tider. Den rene og hellige frygt for Herren er et stærkt fundament. Alligevel er dette alene utilstrækkeligt, hvis dette fundament ikke bygges på med kærligheden til Gud og derefter kærligheden til hinanden. Alt andet, vi bygger på eller med, vil fejle, men "kærlighed svigter aldrig" (se 1 Kor 13:8).

Dette vers kunne også være blevet oversat, "Kærligheden stopper aldrig." Vi vil i sidste ende holde op, hvis vores motiver er noget mindre end kærlighed. Kærlighed alene har magten til at holde os gennem det ondes angreb, der nu er over os.

Profetien er sand, at Herren har til hensigt, at de problemer, vi går igennem, skal resultere i en genfødsel af vores republik. Hvorfor? Prædikeren 3:14 erklærer: "Jeg ved, at alt, hvad Gud gør, vil forblive for evigt ...." Vi skal vide, at fødslen af vores republik ikke kom gennem politik eller militær magt. Den kom gennem den åndelige formidling af de oprindelige kolonister, der kom til Amerika for at søge Gud, gennem de store opvågninger og gennem alle Guds bevægelser, der hjalp med at sætte det åndelige DNA for vores land. Det, som Gud gør, vil vare evigt.

Genfødslen kommer ikke gennem politik, en stor økonomi eller militær magt. Hvad Gud har kaldet vores nation til at være, kan ikke komme gennem denne verdens veje, men kun gennem at vi vender tilbage til ham, der skabte os. Vi skal også forstå at alt, hvad der er blevet tilføjet til det han gav fødsel til, vil blive fortæret med ilden, der kommer over jorden.

At tro, at Gud har brug for os for vores rigdom, vores militære styrke, eller endda vores at have været sådan en retfærdig nation, er en fornærmelse af ham. Som vi har dækket, vil Sodoma have det nemmere i dommen end nogle af de mest retfærdige byer i verden i henhold til den domsstandard Jesus fastlagde. Jesus sagde, hvis de gerninger, der blev udført i disse byer, var blevet udført i Sodoma, "ville Sodoma have omvendt sig og forblevet den dag" (se Matt 11:24). Så hans standard for ødelæggelse er ikke bestemt af mængden af mørke i en nation, men mængden af lys, en nation har afvist.

Meget lys er blevet givet til Amerika, men nationen har i høj grad afvist det. Vi har at gøre med mere moralsk fordærv og foragt for retfærdighed og retfærd, end vi har på noget tidspunkt i vores historie. Amerika er blevet et moderne Sodoma og Gomorra, og ofrer nu vores børn i denne ild, hvilket giver dem mulighed for at blive genstand for de værste former for perversion. Dette er den værste forseelse, vi kunne begå, ifølge Herren. Efter den bibelske standard bekræftet af Jesus selv, er vi i den største fare for ødelæggelse muligvis af enhver anden nation på jorden.

Men indtil vi er blevet ødelagt, er vi ikke udenfor hans barmhjertighed – hvis vi omvender os. Så dybt som djævelen har været i stand til at gå i vores land, eller noget andet, kan Herren gå dybere. Vi kan stadig opfylde vores skæbne og blive stedet for frihed og retfærdighed for alt, hvad vi blev skabt til at være.

Til 34
OP